reklama

Homosexualita - súčasť môjho života

Mám priateľa, ktorý pozná takmer všetky verejné priestranstvá i zákutia mojej bytosti. Vždy som si myslela, že aj ja jeho...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

Na základe našich dôverných rozhovorov som si utvorila o jeho živote určitú predstavu, ktorá sa mala jedného dňa rozplynúť... V ten večer bol mimoriadne nesvoj. Popíjal červené víno a popritom sme kecali, o ničom i o všetkom, až to nakoniec prišlo. Cítila som, že mi chce povedať niečo dôležité o sebe, bola som možno ešte neistejšia než on, a preto som čakala, kým nevypije viac vína a neodváži sa začať sám.Čas utekal a my sme stále kecali, tentokrát už iba o ničom. Tak som sa chopila situácie: „ Chceš mi niečo povedať?“ Prv než som stačila vydýchnuť, počula som jeho nepokojné : „ Áno.“ Začalo mi búchať srdce a pracovať fantázia. Čo ak mi chce povedať, že ma ľúbi, celý ten čas, čo sa poznáme a on to už nedokáže ďalej skrývať? Vždy pôsobil, ako keby mal nejaké tajomstvo, o ktorom som ani ja nesmela nič vedieť. Teraz prišla hodina pravdy. Ocitli sme sa v nej...Takticky som sa spýtala: „ Týka sa to vzťahov?“ Znovu rýchlejšia, než môj výdych, bola jeho, i keď už trochu neistejšia, odpoveď: „ Áno.“ Poriadne som znervóznela, rozmýšľala som, ako budem reagovať na jeho vyznanie lásky, vydatá žena...Zavládlo dlhšie, trápne ticho. Napadla mi ešte jedna myšlienka, ktorú som si síce nechcela pripustiť, no ona sa mi stále preháňala hlavou a intuitívne potvrdzovala svoju pravdivosť. Teraz som sa už sebaisto spýtala: „ Je v tom muž či žena?“ „ Muž.“ V tej chvíli mi bolo všetko jasné. Začal medzi nami prebiehať rozhovor, na základe ktorého som začala spoznávať človeka, ktorý vedľa mňa sedel. Jeho skutočný životný príbeh, vzťahy, existenčné problémy, spoločenské... Ako sa rád nazýval: „my trochu prihriati“ už neboli pre mňa iba ľudia, ktorí tu boli a tým to haslo, ľudia, ktorých priťahovalo rovnaké pohlavie a to bolo všetko. Po tomto rozhovore sa stali homosexuáli súčasťou „môjho“ sveta.Ich problém s odhaľovaním svojej identity sa stal pre mňa spoločenským problémom: opovrhovanie, posmech, predsudky o homosexualite ako nežiaducej chorobe, šíriacej vírus HIV či homosexuáloch ako nevydarených produktoch prírody.Samozrejme, že nie všade sa to nachádza v tejto extrémnej podobe, ale niekde je to ešte stále tu, v hlavách a srdciach mnohých ľudí.Čo oko nevidí, srdce nebolí, a tak si vravíme, že problém homosexuality nie je naším problémom ( pre heterosexuálnych ľudí ) a je nám jedno, ako si ho homosexuáli vyriešia.Skutočnosťou je však to, že sú to heterosexuálni ľudia, ktorí posudzujú a vynášajú rozsudky nad homosexuálnymi ľuďmi, určujú ich miesto a pravidlá hry v spoločnosti. Keď nie politicky, tak prinajmenšom sociálne a psychologicky.Každý má na to svoj názor. Čo stojí však za akceptovanie, je to, že homosexuáli sa homosexuálmi narodia, nevyberajú si svoj „osud“.V spoločnosti mnohých štátov to nemajú ľahké, a preto mnohí, aby boli prijatí a akceptovaní ako „plnohodnotní“, „plnoprávni“ a „plnokrvní“ ľudia, obetujú svoju identitu pre svoje miesto medzi ostatnými. ( Znie to ako dávna história, ktorá, žiaľ, nezostáva iba históriou).Nie všetci sú rovnakí, ani homosexuáli nie. Niektorým sa hnusí pohľad na dvoch-troch mužov s lesknúcimi sa a vypracovanými telami, ktorí sa okolo seba vlnia a kopia na seba a chcú všetkým ukázať, akí sú g(ay)eil ( napr.gay party vo Viedni). Existujú však i homosexuáli, ktorí nenavštevujú gay kluby, kvôli sexu a peniazom, ale hľadajú svoju životnú lásku na inom mieste. Napokon, tak ako majú heterosexuáli rôzne predstavy o vzťahoch, tak ich majú aj homosexuáli.A nakoniec, cez mienku heterosexuálov získavajú mnohí homosexuáli mienku o sebe samých, často je to komplex menejcennosti, pocit menšej hodnoty vo vlastných očiach.Môžem hovoriť iba za seba a možno ešte za môjho priateľa, a síce, stálo by za to, snažiť sa viac hovoriť o tejto skutočnosti, tak ako sa hovorí o chudobe, o politickom správaní, o ekonomickej úrovni, o rakovine a o všetkom, čo sa dotýka nášho života a čo existuje vo svete ako problém.Myslím si, že homosexualita je aktuálny problém a to väčší pre homosexuálov než pre heterosexuálov, práve kvôli opovrhovaniu či výsmechu, či dokonca „nepriateľstvu“ voči tomuto spôsobu jestvovania, zo strany heterosexuálov.Všetci ľudia na tejto Zemi ( ktorí neohrozujú život a slobodu druhých- vždy v relatívnom pojatí ) by mali dostať rovnakú šancu, šancu realizovať sa v živote, v ľudskej spoločnosti, medzi ľudskými bytosťami......aby vzťahy, priateľstvá, nežili v strachu, aby boli čistejšie a úprimnejšie...

Veronika Lenk

Veronika Lenk

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek. Žena, ktorá vníma, cíti, myslí a vidí skutočnosť vlastnými očami. Snaží sa jej porozumieť, prijať ju a počuť jej odkaz o zmysle seba samej. Prečo je tu práve táto skutočnosť a nie iná? A prečo tu radšej nie je Nič? Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu